בג"צ אישר לארגוני שמאל להצטרף אך דחה ארגוני ימין

אבי יעקב No Comments on בג"צ אישר לארגוני שמאל להצטרף אך דחה ארגוני ימין

ארגוני המחאה כן – ארגוני המחנה הלאומי – לא?! ביזיון בבג"ץ – אף ארגון מהמחנה הלאומי לא אושר להצטרף כידיד בית המשפט לעתירה נגד עילת הסבירות

בית המשפט העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החלטה מקוממת של בג"ץ בנוגע לעתירה לפסילה תקדימית של חוק יסוד בעניין עילת הסבירות. לאחר ששופטי בג"ץ אישרו לעמותה 'האגודה לזכויות האזרח', הממומנת בין היתר בידי מדינות זרות, להצטרף לעתירה נגד הגורלית בתור 'ידיד בית המשפט' וכך גם לעמותת אדם טבע ודין, כל ארגוני המחנה הלאומי שהגישו בקשה כזו – סורבו.

האבסורד גובר כאשר בוחנים את רשימת העותרים – ביניהם התנועה למען איכות השלטון, המיזם הרב מגזרי למיגור העישון, התנועה הדמוקרטית האזרחית, לשכת עורכי הדין ותנועת אומ"ץ. כולם מעורבים במחאות נגד הרפורמה המשפטית.

התוצאה מדהימה: אף ארגון מהמחנה הלאומי לא יוכל לטעון את טענותיהם של מיליוני אזרחים המיוצגים על ידיו בעתירה הנוגעת לכלל האזרחים במדינה ואשר עשויה לבטל את הדמוקרטיה במדינת ישראל.

עו"ד ערן בן-ארי ממשרד עורכי הדין בן-ארי, מרנס, תכלת ושות' שהגיש את בקשת ההצטרפות מטעם אם תרצו, מסר בתגובה: "החלטת בית המשפט העליון לנעול את שעריו בפני ארגוני החברה האזרחית שעמדתם היא כי אין לו סמכות לפסול חוק יסוד לראשונה בתולדות המדינה היא שערוריה ענקית. זוהי סתימת פיות ברורה. אפילו על מראית פני הצדק בית המשפט כבר לא מנסה לשמור. האבסורד זועק לשמיים שעה שבית המשפט מאפשר טיעון ללא פחות מ-10 גופים ועותרים שונים מן מקרב החברה האזרחית מהצד השמאלי של המפה הפוליטית שכולם כאחד תומכים בהרחבת סמכויותיו לפסול חוקי יסוד".

"התוצאה היא שבית המשפט ידון בשינוי המשטר בישראל במעמד צד אזרחי אחד. אם זאת הצורה בה נראה הדיון בעתירות, אז התוצאה היא ברורה. יום שחור למערכת המשפט ולדמוקרטיה הישראלית".



0 תגובות